PROJELER OFİSİ GENEL KOORDİNATÖRLÜĞÜ - TÜBİTAK AVANS ÖDEME FORMLARI

Avans Ödeme

 

 

AVANS Ä°ÅžLEMLERÄ°

 

 

AVANS ALINABÄ°LMESÄ° Ä°ÇÄ°N GEREKLÄ° BELGELER

1- Avans Talep Formu

2- Onay Belgesi

3- MYS Ödeme Emri Belgesi

4- TTS Muhasebe Ä°ÅŸlem FiÅŸi

Ø  Belgelerinden 1'er adet gerekmektedir. Onay Belgesi ve Ödeme Emri MYS üzerinden, Muhasebe iÅŸlem fiÅŸi TTS (Transfer Takip Sistemi) üzerinden BAP Birimi veri giriÅŸ yetkilisi tarafından düzenlenerek Proje Yürütücüsüne e-posta ile gönderilecektir.

Ø  Mal-Hizmet alımları ile Yolluk avansları farklı olacağından hepsi için ayrı ayrı avans talebinde bulunulmalıdır.

Ø  TÜBÄ°TAK tarafından 2022 yılı için belirlenen avans limiti 60.000,00 TL dir. Harcama yetkilisi tarafından avans için belirlenen mutemet öÄŸrenci olamaz. Bir proje için birden fazla avans mutemeti tayin edilebileceÄŸi gibi bir mutemet birden fazla projeden avans alabilir. Açılan avansların hesaba yattığı tarihten itibaren 2 ay içinde kapatılması zorunludur. 2 ay içinde kapatılmayan avans tutarları için ilgili kanunlara göre Strateji GeliÅŸtirme Daire BaÅŸkanlığımız tarafından gecikme faizi hesaplanacak ve avans alan kiÅŸiden tahsil edecektir.

 

 

​

AVANS MAHSUBU (KAPATILMASI) Ä°ÇÄ°N GEREKLÄ° BELGELER

1- Mahsup Kesin Hesap Formu: Tüm harcamalar için tek Mahsup/Kesin Hesap Formu düzenlenir.

​2- Muayene Raporu: Her türlü makine-teçhizat, sarf malzeme ve hizmet alımlarında her fatura için ayrı ayrı olarak düzenlenir. Belge tarihi fatura tarihi ile aynı olmalıdır.

3- Taşınır Ä°ÅŸlem FiÅŸi: Makine-teçhizat ve sarf malzeme alımlarında; Fatura, Muayene Raporu ve Avans Onay Belgesi ile Fakültenin Taşınır Kayıt Yetkilisine baÅŸvurarak Taşınır Ä°ÅŸlem FiÅŸi alınır. Tüm alımlarda faturanın fakülte/enstitü Taşınır Kayıt Yetkilisine gösterilmesi ve taşınır iÅŸlem fiÅŸi düzenlenmesine gerek olmayanlar için faturanın arkasının ilgili Taşınır Kayıt Yetkilisine onaylatılması zorunludur.

4- Ä°ade Dekontu: Alınan avanslardan artan miktar, en son yapılan harcama belgesinin (fatura) tarihinden itibaren 3 (üç) gün içinde iade edilip, 2 aylık süre beklenmeden avansın kapatılması gerekmektedir. Ä°ade; proje hesabına EFT, Havale veya Banka Åžubesinden yapılabilir. Proje IBAN numarasına PTS sistemi üzerinden eriÅŸilebilir.

5- Ödeme Emri / TTS Muhasebe Ä°ÅŸlem FiÅŸi: Ödeme Emri MYS üzerinden, Muhasebe iÅŸlem fiÅŸi TTS (Transfer Takip Sistemi) üzerinden BAP Birimi Veri GiriÅŸ Yetkilisi tarafından düzenlenerek Proje Yürütücüsüne imzalanmak üzere e-posta ile iletilecektir.

6- Fatura Asılları: Faturalar proje numarası belirtilerek kurum adına düzenlenir. Fatura üzerinde mutlaka proje numarası belirtilmesi gerekmektedir. 1.000 TL'yi aÅŸan hizmet alımlarında faturaların 117 Seri no’lu Katma DeÄŸer Vergisi Genel TebliÄŸi kapsamında tevkifata tabi tutulması ve ilgili faturaların, avans kapatma süresi dikkate alınmaksızın en geç bir sonraki ayın 20'sine kadar birimimize teslim edilmesi gerekmektedir.

 

 

Fatura Adresi: SÄ°VAS BÄ°LÄ°M VE TEKNOLOJÄ° ÜNÄ°VERSÄ°TESÄ° PROJELER OFÄ°SÄ° GENEL KOORDÄ°NATÖRLÜÄžÜ......... NO'LU TÜBÄ°TAK PROJESÄ° Merkez/SÄ°VAS

Vergi Dairesi: SÄ°TE VERGÄ° DAÄ°RESÄ°

Vergi Numarası: 771 061 13 59

 

 

YOLLUK AVANSLARI Ä°ÇÄ°N GEREKLÄ° EVRAKLAR

1- Yolluk Bildirim Formu

2- Fakülte Yönetim Kurulu Kararı ve Rektörlük Oluru

3- Kanıtlayıcı Belgeler: Bilet, Katılım Fatura/Makbuzu, Mahsup Hesap Formuna eklenmesi gerekmektedir.

 

Avans Talep Formu

Mahsup Kesin Hesap Formu

TÜBÄ°TAK ÇeÅŸitli Ödemeler Bordrosu